3 دانستنی مهم درباره دوره عکاسی پایه

دوره عکاسی پایه

دوره عکاسی پایه یکی از دوره های مهم و کاربردی است که تمام افراد علاقه مند به این هنر باید در آن شرکت نمایند. دوره های فوق پایه و اساس سایر آموزش های تکمیلی این رشته می باشند. در ادامه می توانید اطلاعات کاملی را در خصوص دوره های مذکور به دست بیاورید.

در دوره های عکاسی پایه چه سرفصل هایی آموزش داده می شوند؟

  • آشنایی با انواع دوربین ها: به عنوان یک عکاس در گام اول باید انواع دوربین ها، اجزای آنها و نحوه فعالیت با آنان را بیاموزید. از همین رو می توانید در دوره عکاسی پایه، دوربین مناسبی که برای فعالیت شما پاسخگو باشد را شناخته و خریداری نمایید.
  • آشنایی با دوره عکاسی پایه

    آشنایی با دوره عکاسی پایه

    آشنایی با تنظیمات نور: در هر عکسی، توجه به نور می تواند تاثیر بسزایی روی خروجی کارتان داشته باشد. در دوره عکاسی پایه به شما نحوه استفاده از نورهای مجازی، روش های پراکنش نور و تجهیزات نورپردازی آموزش داده می شود.

  • آشنایی با اصول ترکیب رنگ: ترکیب رنگی باعث تهیه عکس های خاص می شود. این مورد هم به صورت دستی و هم به صورت دیجیتالی انجام می پذیرد. البته باید در نظر داشته باشید که در دوره عکاسی پایه به صورت اجمالی این مبحث بررسی می شود.
  • آشنایی با تجهیزات: برای تهیه یک عکس خوب نیاز است تا از تجهیزات مناسب نیز استفاده نمایید. مواردی چون سه پایه، فلش، لنز، رینگ لایت و … جزو گزینه های پرکاربرد هستند. شما بر اساس سبک عکاسی خود باید از گزینه مناسب نیز بهره ببرید.
  • آشنایی با تراز بندی در عکاسی: یکی دیگر از مواردی که در دوره عکاسی پایه آموزش داده می شود، توجه به تراز بندی در عکاسی است. عموما برای اینکه تراز بندی به درستی صورت گیرد باید از پایه های مخصوص بهره برد اما در نظر بگیرید که مواردی چون جلوگیری از سفید شدن غیرمعمول عکس ها یا به وجود آمدن هاله های نوری زننده، باعث می شد تا عکس ها جذابیت بصری کمتری داشته باشند.
دوره عکاسی پایه و تخصصی

دوره عکاسی پایه و تخصصی

  • تمرکز دقیق و افزایش مهارت: این مورد نیز در دوره عکاسی پایه یکی از سرفصل های بسیار مهم می باشد. مواردی چون جلوگیری از لرزش دست، عمق بخشیدن به تصویر، تنظیم دیافراگم و اصلاح تصاویر در این دسته قرار می گیرند.

چه دوربین هایی برای دوره های مقدماتی مورد استفاده قرار می گیرند؟

برای اینکه بتوانید از دوره های آموزش عکاسی پایه، بیشترین بهره را به دست آورید، لازم است تا یک دوربین دیجیتالی تهیه نمایید. البته دوربین های معمولی نیز کیفیت قابل قبولی ارائه می دهند اما دوربین های دیجیتالی مهارت شما را در عکاسی افزایش خواهند داد. در زمان خرید دوربین مناسب برای دوره های آموزش عکاسی پایه، حداقل از مواردی بهره بگیرید که لنز آنها حداقل 8 مگاپیکسل باشد.

امروزه برندهای مختلف، تجهیزات متفاوتی را برای عکسبرداری ارائه می دهند که برای دوره های مقدماتی نیاز نیستند. دوربین هایی که دارای سنسور های حساس تر هستند، برای عکسبرداری های پرتره انتخاب بهتری می باشند. در ادامه برای اینکه کیفیت عکس های خود را افزایش دهید حتما باید لنز، فلش و سه پایه مناسبی نیز خریداری کنید.

چرا باید در دوره عکاسی پایه شرکت نمود؟

دوره عکاسی پایه که می تواند به صورت حضوری یا آنلاین برگزار شود، یکی از دوره های خوب و کاربردی می باشد. معمولا دوره های فوق 5 الی 6 ماه طول می کشند تا تمام مفاهیم پایه ای را به علاقه مندان آموزش دهند. توجه داشته باشید پس از اینکه این دوره ها به اتمام رسیدند و مدارک مربوطه را دریافت نمودید، می توانید وارد بازار کار شوید. بسیاری از افراد پس از دوره های مقدماتی وارد دوره های پیشرفته شده و مهارت های خود را بالا می برند.

آشنایی با دوره عکاسی پایه در ایران

آشنایی با دوره عکاسی پایه در ایران

برای اینکه از دوره عکاسی پایه بیشترین بهره را ببرید، لازم است تا مفاهیم تئوری و عملی را به خوبی فرا بگیرید. در نظر داشته باشید که بازار کار رشته فوق بسیار خوب است. از همین رو می توان به خوبی در آن کسب درآمد نمود. البته دوره های شما نیز باید به صورت منظم برگزار شوند. همچنین در طول دوره نیز لازم است تا مفاهیم هم به صورت عملی و هم به صورت تئوری بیان شوند. از همین رو انتخاب آموزشگاه و استاد خوب بسیار با اهمیت خواهد بود.

آموزشگاه عکاسی پیشکسوتان در میدان تجریش برگزار کننده دوره عکاسی پایه با مدرک بین المللی عکاسی فنی و حرفه ای و با کاملترین تجهیزات

https://www.udemy.com/course/basic-photography-course/

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *