6راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتالی ⭐️

راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتالی

راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتالی به شما کمک می نماید تا یک دوربین خوب با قیمتی مقرون به صرفه تهیه نمایید تا پاسخگوی نیاز شما باشد. اما از آنجا که تفاوت بین دوربین ها و قیمت آنان زیاد است، از همین رو باید معیارهایی را برای خود تعریف نمایید تا بر اساس آنها اقدام به خرید کنید. در ادامه این موارد به صورت کامل توضیح داده شده اند.

راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتالی کارآمد:

برای خرید یک دوربین عکاسی دیجیتالی لازم است تا موارد مهمی را در نظر داشته باشید اما فاکتورهای عنوان شده در زیر جزو مهمترین موارد هستند.

توجه به حسگر دوربین:

در راهنمای خرید دوربین؛ توجه به دقت حسگر و میزان مگاپیکسل آن دارای اهمیت بسیاری می باشد. باور عموم بر این است که هر میزان عدد مگاپیکسل دوربین بیشتر باشد، دوربین شما نیز قوی تر می باشد. البته این واقعیت تا حدی صحیح می باشد اما باید به اندازه سنسور دوربین نیز بسیار توجه نمایید.

راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتالی خوب

راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتالی خوب

اندازه سنسور در راهنمای خرید دوربین:

مورد بعدی که حین خرید توجه به آن بسیار مهم می باشد؛ اندازه سنسور است. این مورد بر روی کیفیت تصاویر شما بسیار اثر می گذارد. هر اندازه سنسور بزرگتر باشد، به همان اندازه نور بیشتری جذب می شود و نویزهای محیط نیز کاهش می یابد. برای افراد تازه کار استفاده از یک دوربین با سنسور 1 اینچی اغلب پیشنهاد داده می شود. اگر جزو عکاسان حرفه ای دسته بندی می شوید، می توانید از سنسورهای APS- C استفاده نمایید. این موارد در دوربین های بدون آینه و DSLR ها دیده می شوند. البته سنسورهای فول فریم نیز وجود دارند که از لحاظ اندازه حدود دو برابر بزرگتر از سنسورهای APS-C می باشند.

لنز:

در راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتالی، لازم است تا حتما نوع لنز خود را نیز در نظر بگیرید. از این حیث دوربین ها یا می توانند دارای لنز مجزا باشند یا از لنزهای بدون قابلیت تعویض استفاده می کنند. انتخاب نوع لنز تا حد زیادی به هدف شما وابسته می باشد. عموما برای عکاسی آماتور و روزمره می توانید از لنزهای جدانشدنی استفاده نمایید. اما اگر امکان تعویض لنز را داشته باشید، می توانید عکس های حرفه ای تری را ثبت نمایید. از سوی دیگر از لنز خود بر روی دوربین های مختلفینی نیز می توانید استفاده نمایید. اغلب افرادی که یک دوربین DSLR می خرند هیچ وقت به دنبال تهیه یک لنز جداگانه برای دوربین خود نیستند زیرا لنزهای این نوع دوربین می توانند پاسخگوی نیاز آنها باشند. اگر لنز دوربین شما جدا نشدنی است، در زمان خرید باید دقت داشته باشید که لنز می بایست به نحوی فعالیت نماید که فاصله کانونی را به خوبی پوشش دهد.

بررسی فاصله کانونی در راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتالی:

از دیگر مواردی که در راهنمای خرید دوربین به آن توجه می شود، فاصله کانونی است. این مورد نیز عکاس با توجه به هدف خود انتخاب می نماید. به طور مثال برای صحنه های بزرگ و وسیع که لبه های عکس کج می باشند، لنزهای سوپر واید انتخاب عالی خواهند بود. البته امروزه لنزهای واید نیز در بازار وجود دارند که اندازه آنها حدود 24 میلی متر می باشد. این موارد باعث می شود تا گوشه تصاویر موج دار شود. اگر قصد عکاسی از مناظر پهناور را دارید، می توانید از این موارد استفاده نمایید. امروزه می توانید در بازار لنزهایی را نیز مشاهده نمایید که فاصله کانونی استانداردی دارند. از این موارد می توانید برای عکاسی پرتره استفاده نمایید.

راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتالی مناسب

راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتالی مناسب

فوکوس:

مورد دیگری که در راهنمای خرید دوربین باید به آن دقت داشته باشید، میزان فوکس است. منظور از فوکوس این مورد می باشد که بتوانید بر روی نقطه خاصی تمرکز داشته باشید. امروزه دوربین های دیجیتالی که در بازار وجود دارند، از فوکوس اتوماتیک استفاده می نمایند که کار را برای عکاسان بسیار آسان می کنند. البته برای یک عکاس بسیار مهم است که دوربین وی دارای قابلیت فوکوس دستی نیز باشد.

کدام دوربین دیجیتال مناسب فعالیت من است؟

در راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتالی، دوربین ها به دو دسته خانگی یا کامپکت و حرفه ای تقسیم بندی می شوند.هر کدام از این موارد مزایا و معایب خاص خود را دارند. می توان بیان نمود که دوربین های خانگی دارای اندازه کوچکتری بوده و اغلب آنها قابلیت تعویض لنز را دارند. اما از سوی دیگر قیمت آنها بسیار مقرون به صرفه می باشد. این موارد برای افرادی که در آغاز فعالیت حرفه ای قرار دارند، گزینه ای عالی محسوب می شوند. در مقابل دوربین های حرفه ای نیز وجود دارند که از تنظیمات پیشرفته تری پشتیبانی می نمایند. عموما عکاس های حرفه ای از این موارد سود می برند.

راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتالی مقرون به صرفه

راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتالی مقرون به صرفه

جمع بندی:

همانگونه که در بالا مطالعه نمودید، فاکتورهای بسیاری در خرید دوربین عکاسی نقش دارند. با داشتن یک راهنمای خرید دوربین عکاسی دیجیتالی می توانید در هزینه صرفه جویی نموده و گزینه ای را تهیه نمایید که پاسخگوی نیاز شما باشد.

https://shotkit.com/camera-buying-guide/

https://www.tomsguide.com/us/camera-buying-guide,news-17666.html

امتیاز به مطلب

مقالات عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *