5 تا از تجهیزات استودیو عکاسی +تصویر

تجهیزات استودیو عکاسی

 

تجهیزات استودیو عکاسی و فراهم نمودن آنها مهمترین موردی است که در راه اندازی یک آتلیه باید به آن توجه داشته باشید. در همین راستا قصد داریم تا در مطلب فعلی مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات را که می توانند باعث موفقیت شما شوند، معرفی نماییم.

آشنایی با وسایل عکاسی حرفه ای:

اگر قصد دارید تا به صورت تخصصی اقدام به عکاسی نمایید، لازم است تا تجهیزات استودیو عکاسی خود را تکمیل کنید. اما از آنجا که این تجهیزات بسیار متنوع هستند، از همین رو باید پرکاربردترین موارد را خریداری نمایید. این گزینه ها در زیر توضیح داده شده اند.

تجهیزات استودیو عکاسی

تجهیزات استودیو عکاسی

دوربین مناسب بخش مهمی در خرید وسایل عکاسی حرفه ای است:

وقتی صحبت از وسایل عکاسی حرفه ای می شود، اولین موردی که به ذهن خطور می نماید، دوربین عکاسی است. بهترین دوربین های فعلی، دوربین های دیجیتالی می باشند که می توانند تصاویر را به صورت دیجیتال روی سنسورهای مخصوص ثبت نمایند. در حال حاضر برندهایی مانند سونی، لایکا، نیکون و کانن جزو برندهای برتری می باشند که دوربین های باکیفیتی را ارائه می دهند.

لنز مناسب:

تجهیزات استودیو عکاسی متفاوت هستند اما یک عکاس حرفه ای برای عکاسی خوب باید از لنز مناسب استفاده نماید. لنزها مانند چشم دوربین عمل می نمایند و می توانند کیفیت تصاویر ثبت شده را بالا ببرند. امروزه انواع لنز های تله، نرمال، واید، فیکس و فیش آی در بازار وجود دارند. شما باید بر اساس سبک عکاسی خود از نوع مناسبی بهره ببرید.

فلاش لانه زنبوری

فلاش لانه زنبوری

فلاش استودیویی:

این مورد یکی از مهمترین تجهیزاتی است که برای نورپردازی در استودیوها مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر هر زمان که نور طبیعی محیط کافی نبود لازم است تا از لنز های فوق بهره ببرید. این فلش ها به برق شهری وصل شده و بیشتر برای عکاسی پرتره مورد استفاده قرار می گیرند. شدت نور فلش های مختلف، متفاوت است.

فلاش های اکسترنال:

این مورد از تجهیزات استودیو عکاسی بر روی دوربین نصب می شوند و هر زمان که نور سوژه کافی نبود از آن بهره گرفته می شود. عموم دوربین های دیجیتال برای ثبت عکس های عالی و باکیفیت به این فلاش ها نیاز دارند.

آشنایی با رینگ فلاش به عنوان یکی از وسایل عکاسی حرفه ای:

رینگ ها نیز در استودیوها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. اگر به یک نورپردازی عالی نیاز دارید، به گونه ای که سایه روی سوژه ایجاد نشود، نیاز است تا از رینگ ها بهره ببرید. این موارد می توانند نور را به صورت نرم روی سوژه پخش نمایند. رینگ لایت ها از چراغ های led تهیه شده اند.

strobe استودیو

strobe استودیو

سه پایه های حرفه ای:

قطعا این امر را می دانید که اگر دوربین شما در یک محل ثابت باشد، عکس های باکیفیت تری را می تواند ثبت نماید. از همین رو در صنعت عکاسی از سه پایه های مخصوص برای دوربین ها استفاده می شود تا عکس های شارپی تهیه گردند. سه پایه ها دارای دو بخش اصلی پایه و هد بال هستند. پایه ها باید دوربین را در محل استقرار به صورت فیکس نگه دارند. از سوی دیگر هدبال ها نیز شرایطی را برایتان فراهم می آورند تا بتوانید دوربین را به راحتی تغییر زاویه دهید.

فیلترهای مخصوص عکاسی:

در بین تجهیزات استودیو عکاسی فیلتر ها دارای جایگاه ویژه ای می باشند. به کمک انواع متفاوت فیلترها شما می توانید در شرایط نوری متفاوت، عکس های زیباتری را ثبت نمایید. از جمله فیلترهای پرکاربرد می توان به پلاریزه، گرادینت، یو وی و ان دی اشاره نمود. هر کدام از این موارد دارای مزایایی بوده و برای یک نوع سبک عکاسی مورد استفاده قرار می گیرند.

چتر عکاسی استودیو

چتر عکاسی استودیو

نقش چتر نور به عنوان وسایل عکاسی حرفه ای چیست:

قطعا در یک استودیو عکاسیف چترهایی را مشاهده نموده اید که به عنوان تامین کننده نور محیط مورد استفاده قرار می گیرند. این موارد می توانند یک نور کم کنتراست را به صورت نرم به سمت سوژه هدایت نمایند. چترها دارای انواع متفاوتی هستند و نور تولید شده آنان نیز می تواند به صورت نقره ای، طلایی یا سفید باشد.  انتخاب نوع چتر به سبک عکاسی شما وابسته است.

سافت باکس عکاسی در استودیو

سافت باکس عکاسی در استودیو

جمع بندی:

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که تجهیزات استودیو عکاسی بسیار متنوع و زیاد هستند. برای اینکه یک عکس حرفه ای ثبت نمایید لازم است تا ابتدا سبک عکاسی خود را مشخص نموده و سپس بر اساس آن تجهیزات و وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید.

https://johnmakphotography.com/equipment-list-for-photography-studio/

https://passport-photo-software.com/photo-studio-equipment.php

 

5/5 - (10 امتیاز)

مقالات عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *