صفر تا صد آموزش جامع عکاسی با مدرک بین المللی ⭐️

آموزش جامع عکاسی

دوره جامع عکاسی یکی از دوره های مفید و کاربردی برای افرادی می باشد که مایل هستند صفر تا صد عکاسی را فرا بگیرند. اغلب هنرجویانی که این دوره ها را پشت سر می گذارند، به راحتی می توانند وارد بازار کار شده و اقدام به کسب درآمد کنند. باید در نظر داشته باشید که هر چند این حرفه یک هنر محسوب می شود اما به عنوان یک صنعت نیز امروزه شناخته می شود و اگر اشخاص بتوانند مهارت لازم را به دست آورند، به راحتی خواهند توانست که کسب درآمد نمایند.

در دوره جامع عکاسی چه مواردی آموزش داده می شود؟

در دوره عکاسی موارد و نکات زیادی وجود دارند که یاد داده می شوند. اما به صورت کلی هر آموزشگاهی را که انتخاب می نمایید، لازم است تا مفاهیم زیر را به صورت کامل تشریح کنند:

  • اصول عکاسی پایه: همانند نحوه فوکوس کردن، تعیین نمودن سرعت شاتر، ترازبندی سفیدی در تصاویر، نورسنجی محیط، آشنایی با روش های کشف عمق میدان، آشنایی با انواع لنز ها، آشنایی با روش های کادربندی و ….

 

آشنایی با دوره عکاسی جامع

آشنایی با دوره عکاسی جامع

  • آشنایی با مبانی هنر های تجسمی: تکنیک هایی همانند چگونگی ایجاد ترکیب بندی، توزیع مناسب المان ها در تصاویر، هارمونی ها، پرسپکتیو، آشنایی با ترکیب بندی باز و بسته، آشنایی با مبحث قرینه سازی و غیر قرینه سازی و …. آموزش داده می شوند.
  • آشنایی با بحث فتوشاپ: در بحث فتوشاپ، محیط کاری، پالت ها، نحوه رنگ آمیزی، ، تنظیم نمودن رنگ و … بیان می شوند.
  • آشنایی با تکنیک های پیشرفته عکاسی: این مورد در دوره عکاسی، بسیار مهم است زیرا تفاوت بین یک عکاس آماتور و یک عکاس حرفه ای را نشان می دهد. از همین رو انواع متفاوت دوربین ها، طبقه بندی آنها، ویژگی ها و مشخصاتشان آموزش داده می شوند.

از دیگر مواردی که در دوره جامع عکاسی به آنها پرداخته می شود، می توان به نحوه ظهور عکس ها، انواع سبک های عکاسی، شناخت انواع لنزها، نقد عکس و مباحثی از این قبیل اشاره نمود.

انواع عکاسی در دوره جامع عکاسی دیجیتال:

به عنوان یک عکاس در دوره جامع عکاسی شما می آموزید که چگونه عکس های متنوعی را ثبت نمایید. به صورت کلی عکس ها را می توان در 4 دسته پرتره، طبیعت، تبلیغاتی و مدلینگ دسته بندی نمود که هر کدام از آنها نیز به مهارت مخصوصی نیاز دارند.

در دوره جامع عکاسی گروه های مختلفی می توانند شرکت نمایند اما بیشترین مخاطبان آن دانشجویان رشته عکاسی، فارغ التحصیلان،طراحان صنعتی، علاقه مندان به عکاسی و نقاش ها می باشند. پس از این دوره ها نیز می توان به عنوان یک عکاس حرفه ای یا به عنوان عکاس منفرد فعالیت نمایید.

چگونه می توان در دوره عکاسی جامع شرکت نمود؟

برای اینکه شما بتوانید در دوره عکاسی شرکت نموده و مهارت های لازم را به دست آورید، می توانید از دو مسیر جداگانه اقدام نمایید.

  • از طریق دانشگاه: با شرکت در کنکور می توانید وارد رشته های عکاسی شده و پس از اتمام درس خود مدارک معتبر دریافت نمایید. البته این راه می تواند کمی طولانی تر باشد.

 

دوره عکاسی جامع و کاربردی

دوره عکاسی جامع و کاربردی

  • شرکت در دوره های آموزشگاه های آزاد: در این شرایط بسیار مهم است که اساتید شما دانش لازم را داشته باشند و از بروز ترین تکنیک ها بهره ببرند. همچنین این مورد دارای اهمیت است که پس از اتمام دوره ها مدارک معتبر ارائه شوند.

برای شرکت در دوره جامع عکاسی به چه تجهیزاتی نیاز می باشد؟

برای اینکه شما بتوانید در دوره جامع عکاسی موفق شده و تمام تکنیک ها را فرا بگیرید، توصیه می شود تا تجهیزات زیر را تهیه کنید:

از یک دوربین مناسب استفاده نمایید:

دوربین شما می بایست مطابق با سبک عکاسی شما باشد. از همین رو در دوره عکاسی بیان می شود که کدام موارد برای شما مناسب تر هستند.

ریموت شاتر مناسبی داشته باشید:

ریموت ها به صورت بی سیم یا با سیم در بازار وجود دارند که شما بر اساس نیاز خود می توانید از آنها استفاده نمایید. اگر نیاز است تا از دوربین فاصله بگیرید و لرزشی نیز در هنگام عکاسی وجود نداشته باشد، توصیه می شود تا نمونه های بی سیم را خریداری کنید.

لنز ها:

انواع لنزها در دوره جامع عکاسی معرفی می شوند که بر اساس نیاز و سبک عکاسی خود می توانید از گزینه مناسبی بهره ببرید.

دوره عکاسی جامع و کامل

دوره عکاسی جامع و کامل

سه پایه ها و هد های سه پایه:

برای ثابت نگه داشتن دوربین و عکسبرداری از یک زاویه خاص بسیار مهم می باشد تا یک سه پایه خوبی برای خود تهیه کنید استفاده از این موارد در دوره جامع عکاسی دارای اهمیت بالایی است.

فلاش ها و هود لنز ها:

این موارد نیز به صورت بیسیم یا با سیم می باشند. استفاده از فلاش ها بر روی کیفیت رنگ تصاویر شما بسیار اهمیت دارند. در دوره جامع عکاسی حتما توصیه می شود تا هود لنز خوبی خریداری نمایید تا از لنز شما در برابر بازتاب نور، رطوبت و … محافظت نماید.

آموزشگاه عکاسی پیشکسوتان در میدان تجریش برگزار کننده دوره عکاسی دیجیتال با کامل ترین سرفصل های آموزشی ،مجربترین اساتید و بروزترین تجهیزات و اعطا مدرک بین المللی عکاسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور.

https://www.agitraining.com/photography-classes/digital-photography-course-boston-introduction

https://karltayloreducation.com/free-photography-course/

https://www.adorama.com/alc/10-best-free-online-photography-courses/

5/5 - (12 امتیاز)

مقالات عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *