6 راز در آموزش عکاسی پرتره ⭐️

آموزش عکاسی پرتره

آموزش عکاسی پرتره یکی از دوره های پرطرفداری می باشد که اغلب افرادی که به هنر عکاسی علاقه دارند در آن شرکت می نمایند. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا برخی از نکات مهمی که برای این نوع عکاسی باید در نظر داشته باشید را بیان داریم.

شرکت در دوره آموزش عکاسی با ارائه مدرک بین المللی 

راز و رمز آموزش عکاسی پرتره:

در دوره عکاسی پرتره نکاتی مهمی بیان می شوند که به شما برای عکاسی با موبایل یا دوربین کمک می نمایند. برخی از موارد مهم و کاربردی در زیر بیان شده اند که می توانند به شما کمک نمایند تا عکس های زیباتری را نشر دهید.

  • به فاصله خود با سوژه بسیار دقت نمایید: در آموزش عکاسی پرتره به این مورد بسیار توجه می شود. این فاکتور برای بلاگرها که اغلب با موبایل عکاسی می نمایند، بسیار مهم می باشد. اگر با دوربین گوشی موبایل خود عکاسی می نمایید، بهتر است تا از سوژه خود حدود 30 سانتی متر فاصله داشته باشید. برخی از افراد مایل هستند تا با زوم نمودن فاصله مناسب را ایجاد کنند. با این کار بسیاری از پیکسل ها از دست می رود و عکس ها نیز تار خواهند شد. اگر از دوربین های عکاسی استفاده می نمایید، بهتر است تا از سوژه خود 1 تا 2 متر فاصله داشته باشید. در این صورت می توانید از افکت و نور محیط نیز به خوبی استفاده نمایید.
  • دوره آموزش عکاسی پرتره

    دوره آموزش عکاسی پرتره

    به تنظیمات دوربین یا موبایل خود بسیار دقت داشته باشید: مورد دیگری که در آموزش عکاسی پرتره به آن بسیار بها داده می شود، درست تنظیم نمودن موبایل یا دوربین است. برخی از افراد برای عکاسی پرتره از برنامه های خاص استفاده می نمایند. اما باید در نظر داشته باشید که عموما گوشی های تلفن همراه و دوربین های عکاسی دارای حالت پرتره می باشند از همین رو می توانند عکس های فوق العاده ای ثبت نمایند. برای این موارد بهتر است تا از این تنظیمات استفاده کرد. اگر مایلید تا عکس های پرتره شما خاص باشند، می توانید در فاصله دورتری (حداکثر 2 متری از سوژه) قرار بگیرید و بر روی بک گراند خود بیشتر تمرکز نمایید.

  • حتما به نور محیط توجه ویژه ای داشته باشید: در دوره عکاسی پرتره به نورپردازی توجه ویژه ای می شود. همیشه به خاطر داشته باشید که نور طبیعی بهتر از نور مصنوعی می باشد. از همین رو باید به دنبال منبع نور بود. در این نوع عکاسی توصیه می شود تا حتما نور ملایمی را بکار بگیرید تا بر روی بک گراند تیره بتابد. در این صورت سایه ای ایجاد نخواهد شد.
دانستنی های دوره آموزش عکاسی پرتره

دانستنی های دوره آموزش عکاسی پرتره

نکاتی که باید در خصوص عکاسی پرتره بدانید:

آموزش عکاسی پرتره دارای نکات فراوانی می باشد که یاد گرفتن تمام آنها نیاز به زمان زیادی دارد. به طور مثال باید دقت داشته باشید که همیشه فوکوس شما بر روی سوژه باشد تا سایه ای بر روی آن قرار نگیرد. از دیگر مواردی که باید حتما مد نظر قرار داد، می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • ادیت تصاویر پرتره خود را از یاد نبرید. در دوره عکاسی پرتره قطعا به شما تکنیک های خاصی آموزش داده می شود که به کمک آنها بتوانید کاستی ها را برطرف نمایید. از همین رو توصیه می شود تا با نرم افزار های ادیت عکس همانند فتوشاپ آشنایی کامل داشته باشید.
  • کنتراست و نور پس زمینه را طوری تنظیم نمایید که به هیچ وجه صورت فرد سیاه نباشد. در نظر داشته باشید که در این نوع عکاسی مهمترین بخش، صورت سوژه خواهد بود.
  • برای عکاسی پرتره برخی از افراد از بک گراند های شلوغ استفاده می کنند. این اشتباه موجب می شود تا بیننده نتواند بر روی سوژه مورد نظر عکاس تمرکز لازم را داشته باشد.
صفر تا صد آموزش عکاسی پرتره

صفر تا صد آموزش عکاسی پرتره

جمع بندی:

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان متوجه شد که آموزش عکاسی پرتره می تواند به عکاس کمک نماید تا عکس های بی نظیری را ثبت نماید. البته باید این مهم را نیز در نظر داشت که این نوع عکاسی به تمرین بسیاری نیاز دارد. استفاده از نور مناسب، افکت خوب و کار با نرم افزار های ادیت تصویر از جمله مهارت هایی می باشد که فرد باید حتما نسبت به آنها آگاهی داشته باشد.

برای انتخاب یک دوره عکاسی پرتره لازم است تا حتما نسبت به محیط آموزشی، سرفصل ها، اساتید و … اطمینان حاصل کنید.

https://www.udemy.com/topic/portrait-photography/

https://www.nyip.edu/courses/portrait-photography

 

 

4.2/5 - (6 امتیاز)

مقالات عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *