3 اصل مهم در آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال ⭐️

آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال

آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال یکی از دوره های پرطرفدار برای علاقه مندان به رشته عکاسی می باشد. در این دوره ها تلاش می شود تا روش های عکاسی با دوربین های دیجیتال و به تصویر کشیدن آنها آموزش داده شود. امروزه افرادی زیادی عکاسی را به عنوان حرفه خود انتخاب نموده اند. لذا نیاز است تا با اصول و روش های آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال آشنا باشند تا خروجی کار آنان حرفه ای تر باشد.

منظور از عکاسی دیجیتال چیست؟

عکس هایی که امروزه ثبت می شوند بر اساس سه هدف علمی، هنری و صنعتی تهیه می گردند. باید در نظر داشت که این مورد یک روش کاملا علمی است. در عکاسی دیجیتال تلاش می شود تا روش ثبت نمودن تصویر به کمک دریافت نور و هدایت آن به سمت سنسورهای الکترونیکی  آموزش داده شود. در این نوع عکاسی نور نقش اساسی دار. لذا بازتاب نور و دریافت آن توسط سنسورهای حساس، از اهمیت بالایی برخوردار است.

دوره های آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال

دوره های آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال

در تصویر برداری دیجیتالی از چه تکنیک هایی استفاده می شود؟

در آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال از روش ها و تکنیک های بسیاری استفاده می شود که در زیر برخی از مهمترین آنها شرح داده شده است:

  • نور های ماشین داخل خیابان و اتوبان: در این تکنیک از آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال که به عکاسی طولانی مدت نیز معروف است، لازم است تا از سه پایه استفاده نمایید. شما به عنوان عکاس باید در ارتفاع بایستید و به کمک سه پایه از حرکت ماشین ها تصویر برداری نمایید.
  • عکاسی ماکرو: در عکاسی دیجیتال ماکرو، تلاش می شود تا روش ها یافتن سوژه های ماکرو آموزش داده شود. اغلب سوژه ها در این نوع عکاسی حشرات، گیاهان و مواردی از این دست می باشند.
  • عکاسی از طلوع و غروب خورشید: در آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال، این مورد نیز طرفداران زیادی دارد. لذا مواردی همانند مکان عکاسی، آب و هوا، نحوه عکاسی و مواردی از این قبیل آموزش داده می شود.
  • عکاسی پرتره: علاقه مندان به این نوع عکاسی بسیار زیاد هستند. عکاس های پرتره اغلب به صورت سیاه و سفید و گاها به صورت رنگی ثبت می شوند. زاویه چهره، نحوه تابش نور و استفاده از فلش، جزو مهمترین مواردی است که در این مورد به شما آموزش داده می شود.

در عکاسی دیجیتال چه نکاتی را باید در نظر داشته باشید:

اگر قصد دارید آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال را پشت سر بگذارید، بسیار مهم است تا نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • همیشه قبل از عکسبرداری، تنظیمات دوربین را بررسی نموده و آنها را ریست نمایید. اگر این تنظیمات درست نباشند، نمی توان بهترین عکس را ثبت نمایند.
منظور از آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال

منظور از آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال

  • قبل از هر بار عکاسی دیجیتال کارت حافظه خود را ریست نمایید. با این کار اطلاعات ثبت شده بر روی آن پاک می شود و شما می توانید از نو در فضای زیادی که در اختیار دارید، اقدام به عکاسی کنید.
  • در آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال، یافتن مناطق بکر که می توانند تصاویر شما را بسیار جذاب تر نمایند، اهمیت بسیاری دارد. یکی از این مناظر، آسمان های ابری است.
  • حتما در این نوع عکاسی بر روی سوژه های خود بسیار تمرکز نمایید زیرا زیبایی آنها موجب می شود تا عکس های بهتری را نیز ثبت نمایید.
  • اگر می خواهید تا در عکاسی دیجیتال، عکس های خاص ثبت نمایید، توصیه ما استفاده از لنز 10 میلیمتری می باشد.

مهارت های مهم در آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال:

برای اینکه بتوانید در عکاسی دیجیتال به صورت حرفه ای ظاهر شوید، لازم است تا مهارت لازم را به دست آورید. برخی از این مهارت ها عبارتند از:

تا حد ممکن تلاش نمایید تا دست شما نلرزد:

در عکاسی دیجیتال، لرزش دست می تواند تاثیر بسیار بدی بر روی عکس بگذارد. از همین رو توصیه می شود تا از هر دو دست برای عکاسی استفاده نمایید. برخی از افراد برای کاهش لرزش از مونوپاد یا سه پایه بهره می برند.

از فیلتر پولارایزر بهره ببرید:

این فیلتر در عکاسی دیجیتال به شما کمک می نماید تا به راحتی نورهای مزاحم را از محیط حذف نمایید. برای عکس برداری از فلزات، آینه ها و مواردی از این قبیل، فیلتر فوق عالی است.

آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال به صورت مرحله به مرحله

آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال به صورت مرحله به مرحله

در عکاسی دیجیتال، ایجاد عمق بسیار مهم است:

بسیار مهم است که بتوانید در عکاسی دیجیتال به سوژه های خود عمق ببخشید. برای این مورد در دوره های آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال، بیان می گردد تا از لنزهای عریض و دیافراگم های مخصوص استفاده نمایید. البته ترفند دیگر قرار دادن یک شی یا شخص در جلوی سوژه شما است. در این صورت می توانید به تصاویر خود عمق ببخشید.

جمع بندی:

دوره های آموزش مبتدی عکاسی دیجیتال برای افرادی که قصد دارند به صورت حرفه ای عکاسی نمایند، ضروری است. از همین رو اگر شما نیز به این حرفه علاقه دارید و مایلید تا مهارت های خود را افزایش دهید، لازم است تا تکنیک های آن را بیاموزید.

 

https://alison.com/course/beginner-digital-photography

https://my.mihanwebhost.com/country/supporttickets.php?action=view&id=1019213

 

5/5 - (7 امتیاز)

مقالات عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *