آموزش عکاسی لب دریا ⭐️

آموزش عکاسی لب دریا

آموزش عکاسی لب دریا، یکی از دوره های پرطرفدار می باشد. بسیاری از افراد از منظره دریا برای عکاسی پرتره، کارت پستال و … استفاده می نمایند. البته باید در نظر داشته باشید بازتاب نور آب و آسمان می تواند بر روی عکس ها اثرات زیادی داشته باشند. از همین رو نکات زیادی وجود دارند که برای عکاسی کنار دریا باید آنها را در نظر بگیرید.

جهت شرکت در دوره های آموزش عکاسی کلیک کنید

آشنایی با نکات مهم در آموزش عکاسی لب دریا:

اگر به عکاسی کنار دریا علاقه مند می باشید، لازم است تا نکات متفاوتی را در نظر بگیرید تا عکس های زیبایی ثبت نمایید. در این مقاله تلاش شده است تا برخی از موارد پایه ای و مهم شرح داده شوند.

1. منتظر ابرهای خاص باشید باشید

بسیاری از افراد در دوره های آموزش عکاسی لب دریا، تصور می نمایند که یک روز روشن و زیبا کنار دریا که آسمان نیز بدون ابر می باشد، برای عکاسی عالی است. این مورد در عکاسی کنار دریا هیجان انگیز نمی باشد. باید توجه داشته باشید که هر اندازه ابرهای جالب تری داخل آسمان باشند، در عکاسی های ساحلی نیز دید بهتری دارند. به طور مثال توصیه می شود تا عکس زیر را مشاهده نمایید. آسمان موجود در این عکس بسیار ساده و خسته کننده به نظر می رسد.

آموزش عکاسی لب دریا و نکاتی که باید بدانید

آموزش عکاسی لب دریا و نکاتی که باید بدانید

این ترکیب در عکاسی کنار دریا از جزئیات خوبی در پیش زمینه استفاده می نماید. شما می توانید دو قایق را مشاهده نمایید که در تعادل خوبی کنار هم قرار دارند. اما ابرهای جالب که داخل آسمان وجود دارند، منظره بهتری ایجاد نموده اند. این مورد در آموزش عکاسی کنار دریا دارای اهمیت بالایی است.  

 

دوره آموزش عکاسی لب دریا

دوره آموزش عکاسی لب دریا

باید در نظر داشته باشید که در عکاسی کنار دریا آسمان بسیار مهم می باشد زیرا در این تصاویر خبری از کوه یا جنگل نیست و به همین دلیل باید بر روی آن بسیار تمرکز نمود.

2. یک پیش زمینه خوب در عکاسی کنار دریا پیدا کنید

در آموزش عکاسی لب دریا کمتر شخصی از آسمان به عنوان سوژه اصلی استفاده می نماید. البته اگر سوژه خاصی چون رعد و برق، شهاب، ستاره و … مورد استفاده قرار گیرند؛ عالی به نظر می رسد. اما می توانید از آسمان به عنوان یک مکمل استفاده نمایید. طبیعتا به همراه آسمان باید از یک پیش زمینه خوب نیز استفاده نمایید. در کنار ساحل مواردی چون شن ها، تخته سنگ ها و انعکاس تصاویر داخل آب می توانند گزینه خوبی باشند. گاها الگوهای خاصی که کنار ساحل و بر روی ماسه ها وجود دارند، می توانند انتخاب خوبی برایتان باشند.

آموزش عکاسی لب دریا و نکات آن  

آموزش عکاسی لب دریا و نکات آن

با این توضیح می توان متوجه شد که در آموزش عکاسی کنار دریا مواردی چون دریا و آسمان تنها گزینه های موجود نیستند و لازم است تا فاکتورهای دیگری نیز در نظر گرفته شوند. در عکاسی لب دریا اگر سوژه خاصی وجود نداشته باشید، عملا تصویر خام است.  معرفی آموزش عکاسی لب دریااگر در تصویر بالا هیچگونه صخره ای وجود نداشته باشد، قطعا گزینه قابل تاملی نیز در عکاسی شما نیست. این تصاویر فقط برای افرادی مناسب می باشند که به دنبال منظر مینیمالیست هستند. گاها نیاز است تا برای عکاسی کنار دریا بارها و بارها مکان خود را تغییر دهید. 

3. در آموزش عکاسی کنار دریا بسیار مهم است تا از نوع wide بهره ببرید.

در آموزش عکاسی کنار دریا برای اینکه بتوانید تصاویر مهم و خاصی را ثبت نمایید، بسیار مهم است تا از لنز های wide  بهره ببرید. برای مواردی که پشت زمینه شما بسیار کوچک است، به طور مثال اگر صدف یا شن است، می توانید از لنزهایی با عرض 20 میلی متر یا حتی عریض تر نیز استفاده نمایید. با این کار تصاویر شما برجسته تر خواهند شد. یکی از بهترین لنز ها برای عکاسی لب دریا، لنز 24 میلی متری می باشد. البته باید توجه داشته باشید که در عکاسی های مختلف سبک های مختلفی نیز وجود دارد اما لنز های فوق عالی می باشند. آشنایی با آموزش عکاسی لب دریا 

4. از تنظیمات دستی برای عکاسی کنار دریا بهره ببرید:

بسیاری از افراد برای عکاسی از فضای باز، ترجیح می دهند تا تنظیمات خودکار و ISO را به کار گیرند. این مورد خوب است اما در عکاسی کنار دریا اغلب توصیه می شود تا تنظیمات دستی را نیز حتما امتحان نمایید. اگر در این نوع عکاسی ISO خودکار را خاموش نموده و آن را به صورت دستی بر روی عدد 100 قرار دهید، گزینه خوبی خواهد بود. فیلترهای پلاریزه برای این نوع مناظر عالی هستند. این موارد می توانند نور محیط را به خوبی اصلاح نمایند.

 

عکاسی لب دریا

عکاسی لب دریا

5. دوربین را پایین نگه دارید:

در عکاسی کنار دریا، هر اندازه دوربین پایین تر نگه داشته شود، بهتر خواهد بود. البته در عکاسی حیات وحش برعکس می باشد، شما باید با سوژه در این وضعیت به صورت چشم در چشم باشید. اما در این نوع عکاسی هر اندازه ارتفاع بک گراند شما پایین تر باشد، تصاویر ثبت شده به همان اندازه بهتر می باشند. در این نوع عکاسی، شما پشت زمینه خود را بسیار برجسته می نمایید. اگر زاویه خود را در این نوع عکاسی محدودیت نمایید، می توانید به طور همزمان از آسمان و دریا پشتیبانی نمایید.  

جمع بندی:

آموزش عکاسی کنار دریا دارای موارد و نکات زیادی است. در این مقاله تلاش شد تا برخی از مهمترین موارد به شما آموزش داده شود تا تصاویر زیبایی ثبت نمایید.

https://photographylife.com/landscapes/beach-photography-tips

https://digital-photography-school.com/10-beach-photography-tips/

5/5 - (32 امتیاز)

آموزشیمقالات عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *